Een dag, week en verder.

Zondagochtend, half tien. Het huis nog helemaal stil en ik al aan de koffie. Terwijl ik letters in tik, zie ik mijn vingers die na al dat werken in de tuin zwart blijven. Ik vind dat niet zo erg al is elegant waarschijnlijk iets anders.

Het zeeweekend is ondertussen al weer een week voorbij. Zeelucht en eens een keer op weg, waren een ideale combinatie. Thuiskomen op Moederdag en afsluiten met een lekker etentje draaide een strik rond het weekend.

Woensdag sta ik onder de middagzon in de voortuin als er een fietsend meisje passeert. Niet zomaar. Het meisje stapte een paar weken op de camino. Om te zoeken naar antwoorden, naar iemand of iets die haar kon zeggen hoe het nu verder moet. Hoe komt het dat ik geen antwoorden gekregen heb, vraagt ze me? Als we op ons terras zitten, doet ze haar verhaal. Ik luister en begrijp. Ik vertel over mijn weg en de noodzaak om het af te sluiten. Na een innige omhelzing springt ze weer op haar fiets. Mijn hart slaat een slag over. Als ze bijna de hoek omdraait, zwaait ze nog eens.

In gedachten neem ik mijn hark terug vast en plots roept de huisgenoot of ik honger heb. De namiddag voorbij zonder besef van uur of tijd.

Vandaag neem ik een rustdag. De stilte en kleuren van gisterenavond waren daar een voorbode van. Er is nog veel meer te vertellen maar ach u kent dat…wie heeft er een boodschap aan. Toch zijn de woorden die nu op tijdtussendoor komen weer graag geschreven. Het blijft een rustgevende stek hier…voor mij althans…

Dit bericht werd geplaatst in Uncategorized. Bookmark de permalink .

7 reacties op Een dag, week en verder.

  1. Lies zegt:

    Het blijft een rustgevende stek…, niet alleen voor jou…
    Lie(f)s.

  2. zapnimf zegt:

    Volgens mij heb jij terug een kleurtje in je haar. Niet?

  3. 10-eke zegt:

    en ik vind je letters en woorden altijd rustgevend om te lezen. Dank je wel.

  4. stien zegt:

    ook ik vind het hier heerlijk rustig lezen. merci!

Geef een reactie

