Vrijdaggebabbel.

Het voelt goed zo. Dat schrijven tussen appelcake in de oven en denken over gebraden kippetjes. Vanmorgen deed ik al aan wandelen en bracht een boeket geel mee. Het boerenwormkruid dat overal weelderig begint te groeien, laat zich niet makkelijk plukken. Sorry, zeg ik tegen de plant, als ik hem helemaal uittrek in plaats van een klein takje.

Een diepe snuif ontsnapt me wanneer ik buiten stap. Die eerste teug frisse lucht van een nieuwe dag, voelt zo verfrissend. Ook al is er regen en wind vanmorgen, toch voel ik de zon warmte van gisteren nog.

Het weekend ga ik weer buitenshuis werken. Daarover denk ik nog. Dat mijn werk me weer voldoening geeft. Na het stappen en het spreekwoordelijke ‘even tussenuit’ heb ik weer enthousiasme en kracht gevonden. Mijn collega’s voelen dat en spreken het uit, wat mij dan weer het nodige zelfvertrouwen geeft.

De oven piept. Mijn eerste baksel is klaar…

Dit bericht werd geplaatst in Uncategorized. Bookmark de permalink .

Een reactie op Vrijdaggebabbel.

  1. Goofball zegt:

    je vrijdaggebabbel klinkt zo fantastisch in balans, het is genieten om dit te lezen

Geef een reactie

