Tijdje geleden.

Het wordt alsmaar moeilijker om u een beetje te vertellen. Het levenstempo gaat razendsnel vooruit. Zoals het seizoen nu met grote passen verandert, zo draaien ook mijn dagen aan elkaar.

Ik was een week in het zomerse Spanje. Dat kon u hieronder al wel lezen. De eerste dagen ben ik lang in het vakantiebed blijven liggen, met het boek. ‘ Tonio ‘ van A.F.Th. van der Heijden, laat je niet los vooraleer de laatste letter gelezen is. Valencia is prachtig. Het buitenverblijf van onze vrienden in de bergen magnifiek. Er wonen berghonden die mijn hart helemaal gestolen hebben.


Thuis neemt het academiegebeuren mij weeral helemaal in. Er werd omhelsd de eerste dag. Heerlijk om iedereen terug te zien en weer met kunst aan de slag te gaan. Mijn vrij werk voor dit jaar zijn de Wajangpoppen uit Java. Ik ga met licht en schaduwen aan de slag, afwachten welke richting het uit gaat.

Onze universiteitsstudent vertrekt morgen weer, voor zijn laatste jaar. Niet te geloven. Binnen enkele weken gaan we het huis van Bram poetsen. En gisteren kreeg ik de tijd om het eens op te schrijven en te delen in groep. Loslaten is het moeilijkste wat er is, daar bestaat voor mij geen twijfel over. Maar als loslaten haar vruchten afwerpt, krijg je een ongelofelijk overwinningsgevoel over je moederwezen.

U ziet en leest. Het gaat goed hier.

Dit bericht werd geplaatst in Uncategorized. Bookmark de permalink .

3 reacties op Tijdje geleden.

  1. veerle zegt:

    Misscchien is een beetje vertellen moeilijk, maar veel ‘bondig’ vertellen lukt je toch goed.
    Fijn te lezen dat het zo goed gaat.

  2. zapnimf zegt:

    Jij ziet en leest ook, merk ik.

  3. Sannah zegt:

    Jij zet, zo af en toe, zo ‘tussendoor’ wat ‘tijd’ voor ons op ’t net.
    En dat doe je mooi. En goed. En prettig.
    En da’s maar net wat ‘zo tussendoor’, nodig is.
    En that’s all there is.
    En ‘de rest’ is voor jou! Geniet daarvan!

Geef een reactie

