Maandag.

De wasmachine draait al toertjes van vroeg in de morgen. Ramen en deuren open is niet nieuw, dat is al maanden hetzelfde, zo lijkt het wel. Wat anders is, is dat dagje vandaag. Het weekend was ik weer in de instelling en was het druk. Geen weekendontspanning voor mij. Maar deze maandag, helemaal uitgestrekt voor mezelf, is dan een heerlijk weekendalternatief. Ook al doe ik huis, tuin en keukenwerk, toch is het lang geleden dat ik een dagje thuis was zonder allerlei lijstjes die dringend afgewerkt moesten worden.

Vanmorgen moest ik plots aan mijn tocht denken. Hoe het eigenlijk weinig door mijn gedachten vliegt de laatste tijd en hoe blij ik dan ben als het me plots te binnen schiet. Vooral als ik door de natuur wandel, de maan zie schijnen of me in de zon koester. Vanavond zit ik natuurlijk weer voor het scherm, helemaal ‘op weg’.

Doet me mijmeren over hoe het leven en waar je mee bezig bent, je helemaal kan inpakken. Hoe groot ook het vermogen is om dingen op te slagen. In je geest, hart en ziel en ze zo meedraagt zonder het altijd te beseffen. Je kan het niet anders dan een grote rijkdom noemen, dat wat er allemaal in je lijf en hoofd bewaard kan worden.

Beelden uit een nieuwe herfst hieronder, al kan je echt wel van een supernazomer spreken…

Dit bericht werd geplaatst in Uncategorized. Bookmark de permalink .

3 reacties op Maandag.

  1. tricky zegt:

    echt een mooie indian summer hé!
    denk altijd aan jou als ik de reportage op tv zie 😉
    ooit… (als de conditie weer beter is enzo) ga ik toch ook nog eens…
    nu eerst naar ijsland, ook al super natuurlijk!

  2. Hey Tricky, moet je zeker doen. Zoals ik je denk te kennen, zal het zeker ook iets voor jou zijn. Ik wens het je toe! En IJsland…zalig 😉

  3. zapnimf zegt:

    Ik heb alle afleveringen opgenomen. ’t Is toch ook altijd aan jou denken.

Geef een reactie

