Productiezaterdag.

We waren nochtans niet zo heel vroeg uit bed, op deze regenachtige zaterdag. Na een ontbijt en de weekendgazet kropen we in de kelder. Waar ik deze week bijna mijn benen brak over de rommel en wat ik sinds dat gevaarlijk moment een urgente opruim actie vond. Dozen vol papier, allerlei waardeloos materiaal. Een tegoed bon van de lijn voor een dagtrip… verval datum april 2004. Het is dus niet dat ik overdrijf, van dat dringend opruimen en zo.

De kelder klinkt ondertussen terug hol en is stofvrij. En ik kan er weer in zonder halsbrekende toeren te moeten uithalen.

Terwijl Lars verse pizza maakt en ik de strijk doe, praten we bij. De regen kletst tegen de ramen en van ver hoor ik de verwarming aanslaan, voor het eerst na een lange zomer. De tuin gaat stilaan over in herfstmodus. Er hangt een vochtige plantengeur als je erdoor stapt. Het geeft me altijd energie, die geuren van buiten.

De voorbije weken was ik wel vaker aan het opruimen. Ik heb nu boven mijn eigen werkplek. Dus als u me nu even wil excuseren. Ik heb nog wat te doen.

Dit bericht werd geplaatst in Uncategorized. Bookmark de permalink .

7 reacties op Productiezaterdag.

  1. Ik heb geen kelder maar de zolder die heeft ook dringend zo’n opruimbeurt nodig! En elke keer denk ik na het opruimen ik ga dat bijhouden, niks daar zomaar hene zwieren en denken dat je het de volgende keer wel gaat doen. Het staat dus jaarlijks wel een keer op het programma!

  2. veerle zegt:

    Ik zou je voorbeeld moeten volgen, niet in de kelder, maar in de garage, want daar moeten wij halsbrekende toeren uithalen en onze auto slaapt al jaren buiten.

  3. Roelien zegt:

    Ik heb dat onlangs ook gedaan en vind het elke keer -als ik de kelder betreed- weer een feest!

  4. Wenz zegt:

    Zoals de vorige reacties al tonen: je opruimactie werkt inspirerend! Ook ik zou de kelder uit moeten mesten, poeh wat heb ik een respect voor jouw doorzettingsvermogen! Maar het resultaat was er, en dat geeft zo’n heerlijk gevoel hè? 😀

  5. zapnimf zegt:

    Uw kelder is niet vochtig genoeg, want anders was dat blaadje papier al wel in 2005 vergaan.
    Ik neem mij voor om de zolder op te ruimen morgen, maar ik beloof niks.

  6. chelone zegt:

    Deze winter wil ik beslist mijn zolder opruimen. Ik durf niet zo goed want ik heb nog altijd een trauma van het feit dat mijn moeder op een dag alles weggooide van toen we jong waren. Er zat een grote waterpijp tussen die ik meesleurde uit Libanon en het sprookjesboek van Koningin Fabiola (met haar handtekening) en mijn mooiste zwarte pop. Ik wil het dus in overleg doen met mijn kinderen want al hun mooie herinneringen liggen daar.

  7. bart zegt:

    ja lap, nu heb ik goesting op pizza. :-/

Geef een reactie

