Face-kijken.

Het was twijfelen toen ik haar foto zag. Zou ze het echt zijn of was het haar dochter? Ik ging aan het tellen en kwam uit op 28 jaar geleden. Een grote bos krullen en zoals ik me haar herinner altijd met een fijne, zelfgerolde, sigaret. Nu ben ik dus opnieuw ‘vriend’ geworden. En ze ziet er stralend uit.

Dan is er nog die grote sterke man. Zijn vrouw altijd een beetje schuilend achter hem. Een aantal jaar geleden kwamen we elkaar tegen op een plek waar we samen werkten naar 1 doel. Ik zag hen niet meer terug. Tot gisteren, ook weer met een vriendschapverzoek. Nu is hij kaal en bleek. Onmiskenbaar ziek, maar nog altijd met levendige ogen. Het was even schrikken bij het bekijken van zijn profielfoto.

Natuurlijk heb ik ook een profiel waar je zeker kan volgen waar ik mee bezig ben. Zoals ik vandaag vertelde dat ik een ‘windhoofd’ heb. Wie heeft er uiteindelijk wat aan en toch
‘ vind ik leuk ‘.

Er zijn een heleboel mensen. Van dichtbij of veraf, van weleer of van het heden. Levens die voorbijgaan en waar je, zonder dat iemand het ziet, een beetje in mee kan kijken. Je kunt erover praten, afwegen of het een meerwaarde is.

Wat vinden jullie? Leuk of niet?

Dit bericht werd geplaatst in Uncategorized. Bookmark de permalink .

5 reacties op Face-kijken.

  1. Roelien zegt:

    Facebook…ik zie steeds meer mensen richting facebook gaan, vrienden die aan me trekken om mee te gaan, maar ik heb het (nog steeds) niet met FB. Ik vind het too much, dus nee, ik like niet mee….ben benieuwd naar de anderen en ook om te horen wàt er nou precies zo leuk is.

    Het terugvinden van oude contacten vind ik wel geweldig hoor, dat is me via mijn blog ook gebeurd, zelfs mijn allereerste vakantievriendje (13 jaar toen) waar ik een jaar mee geschreven heb nadien, heb ik via mijn blog weer teruggevonden (30 jaar later!!!!!) of liever gezegd hij mij. heel bijzonder. Maar nee, altijd foto’s plaatsen en bij elkaar koekeloeren en liken, ik heb daar niks mee.

  2. zapnimf zegt:

    Iedereen : je vindt er ouwe vrienden mee terug!

    Toen gaf ik mijn email aan iemand die zei dat ze mij iedere week wel een keer zocht op FB en weetjewat? Nooit één mail van ontvangen, laat staan een afspraak om eens bij te babbelen.
    Vriendschappen als gebakken lucht?

  3. veerle zegt:

    Ik waag me er niet aan. Een dag duurt maar 24 uren, he, en die uren gebruik ik liever voor andere dingen.

  4. HansDeZwans zegt:

    Ik geef facebook nog één jaar en dan is het weer iets anders wat iedereen zal hebben.

  5. Menck zegt:

    Totaal NIET mijn ding.

Geef een reactie

