Tuinpraatje.

Eindelijk deze verrukkelijke struik in mijn tuin. De werkmannen vonden het maar raar dat de struiken die ze achteloos uit aan het spitten waren voor een nieuwe elektriciteitsdraad, zo gegeerd waren. Met mijn auto vol kleur reed ik de koningin te rijk naar huis. En kijk nu, die kleur in de zonnige herfsttuin.


We waren bij de tuinwinkel helemaal weg van deze Toscaanse jasmijn. Weelderige groei met bloemen die in de lente en zomer een heerlijk aroma verspreiden. Dat was wat we zochten voor dat plaatsje in de tuin waar we een zonneterras willen maken. Het is eigenlijk een zuiderse plant maar kan tot -10 graden verdragen. Op een beschutte plek kan hij zelfs strenge winters overleven. We gaan hem wat beschermen, met stro aan de grond.


Mats ziet dat het goed is. Ik zit achter hem met een tasje koffie en kijk mee de tuin in. Vinden we allebei fijn, zo’n zonnig tuinmoment. Ziet u in de verte mijn groentenbak met zelfgeprepareerde compost? Het zwarte goud voor een groenteteler.

Hier de daders van mijn tweede spitskoolmislukking. Zolang ze maar van mijn pastinaken, andijvie en rode biet afblijven. Ook oogst ik nog elke dag een portie kersttomaatjes. Dit weekend verplaatsen we compostbakken, planten heide en niet vergeten vooral veel zonpakken. Geniet u ook, daar aan de andere kant!

Dit bericht werd geplaatst in Uncategorized. Bookmark de permalink .

4 reacties op Tuinpraatje.

  1. Zonpakken! weest maar zeker dat we dat gaan doen.
    Bof jij wel even met die kardinaalsmuts!

  2. Menck zegt:

    Als je de wortels beschut en – vooral – droog houdt in de winter komt deze plant, zelfs al vriest hij tot helemaal tegen de grond af, in het voorjaar weer terug met jonge ranken.
    Zeg overigens nooit zomaar Toscaanse jasmijn tegen een Trachelosperum jasminoides. 😉

  3. Lalena zegt:

    prachtig, ik wil ook wel zo’n Trachelolo-dinges in mijn tuin, Ginds! : )

  4. muggenbeet zegt:

    die jasmijn heb ik nog niet aangedurfd in mijn tuin. De kardinaalsmutsen zijn echt wel juweeltjes.

Geef een reactie

