Nog eens tuingebabbel.

Zoals waarschijnlijk vele andere vertoefde ik het hele weekend in de buitenlucht. Mijn armen zijn stijf van het compostscheppen en allerlei groen verplanten. Zelfs na een weekendafwas is de grond niet helemaal verdwenen onder mijn nagels. Kijk wat ik nog vond achter wat houten planken. Clematis in de herfst.

De jasmijnstruiken zijn gezet en met restanten van stro bedekt. Op naar een nieuwe lente vol witte bloemekes. Ze staan daar zusterlijk te wezen aan de rand van mijn kruidentuin. Het zal een explosie van geuren worden.

De nieuwe compostbakken, verscholen in de schaduw van de catalpa en viburnum. Zo kunnen we nu een schaduwterras maken voor in de zomer. De tegels voor de vloer kregen we van de oude tuinier, uit een nog ouder huisje.

Dit vond ik ook nog. Een gebruikt nestje, toch wel bijzonder deze kunst uit de natuur.

Als afsluiter van dit tuinweekend, mijn fijngeharkte voortuin. Nu ga ik mij onderdompelen in een warm bad met een scheutje lavendel. Om morgen weer fris de werkweek te kunnen beginnen. Zeker van dat ik morgenvroeg nog eens snel door de tuin huppel.

Dit bericht werd geplaatst in Uncategorized. Bookmark de permalink .

3 reacties op Nog eens tuingebabbel.

  1. Suzette zegt:

    Oh, wat heerlijk en zo mooi!

  2. zapnimf zegt:

    Die clematis is net een postkaart van Ikea.

  3. Lalena zegt:

    ewel, dat wou ik nu net zeggen: die eerste foto is voor een kalender of postkaart en je tuin is prachtig natuurlijk!

Geef een reactie

