Moederwoorden.

Hotel mama, zo voelt het de laatste maanden, echt.

Onder ons dak wonen vier mensen die erg met zichzelf bezig zijn en belangrijk om te vermelden: ik zou het ook niet anders willen. Maar de laatste tijd komen ik en mijn kinderen elkaar nog eens vluchtig tegen in eigen huis. Meermaals vraag ik het me af. Heb ik last van het lege nest syndroom terwijl mijn kinderen nog thuis wonen?

Tijdens de weekends hebben we allemaal een agenda die alle kanten uitspringt. Vroeger deden we aan zondagmiddagbrunchen maar ook dat lijkt niet meer te lukken.

Ik, en ook de huisgenoot, hebben ons hart al wel eens uitgestort. Bij moeder en vader lotgenoten, ook met jong volwassenen in huis. Maar de laatste tijd heb ik het gevoel er niet meer tegen te kunnen. De drukte in huis van komen en gaan, maakt me onrustig. Wat en wanneer we eten en of die blauwe broek al gewassen is?

Dat heb ik ze eens verteld, mijn kerels. Dat ik soms best wel ongelukkig word van de vluchtigheid onder ons dak. Dat we ongeacht het drukke buitenleven toch ook een keer samen moeten komen. Gewoon om eens bij te praten en te weten hoe het gaat in het leven. Dat er af en toe meer dan een klein steentje kan worden bijgedragen aan het algemeen welzijn in huis. En vooral samen eten, dat mis ik zo.

Gisteren ben ik daarom verzadigd onder het grote dekbed gekropen. Na twee dagen zonen in huis. Ondanks de buikgriep, toch een grote opruimactie verzet. Met zakken vol van alles klaar voor naar de kringloop te brengen. En als afsluiter een luchtige quiche aan een tafel met vier. Meer heb ik niet nodig om weer volop terug in het leven te stappen na een paar dagen van buikellende en de wetenschap dat mijn moederhart eens een keer ferm gelucht is.

Dit bericht werd geplaatst in Uncategorized. Bookmark de permalink .

Een reactie op Moederwoorden.

  1. zapnimf zegt:

    Als zij het eten dan ook nog klaarmaken… komt het helemaal in orde.

Geef een reactie

